www.dofus.com


Prywatna strona na temat gry Dofus.


Menu:

Odpowiedzi na najczęściej zadawane w grze pytania:
1. Co to jest Energy Points To punkty życia. Jeżeli masz 12 level tracisz 120 pkt energii, jak 43 to 430 pkt energii. Możesz mieć najwięcej 10000. Po straceniu życia zamieniamy się w ducha który nie może walczyć i bardzo wolno się porusza. Aby stać się na nowo graczem trzeba znaleźć statue feniksa (na mapie pojawią sie czerwone flagi). Musimy podejść do takiego feniska i nacisnąć na niego aby się przeobrazić na nowo w gracza. Dostaniemy tylko 1000 pkt życia. Aby uzupełniać życie należy kupować Ghetto Stiff Potion lub inne potiony które podwyższają życie (kosztuje 200 i podwyższa od 100 do 200 energy potion). Niektórzy z Bonta Alignemnt (te anielskie skrzydła) mają umiejętność wskrzeszania.

2. Pet - co to? Zwierzak to najlepszy przyjaciel gracza. Można uzyskać u niego wiele porzytecznych statusów (HP, Inteligence, Strenght itp). Jest kilka rodzaji zwierzaków (Bow Meow, NoMoon, Bwak, Wabbit itp). W zasadzie różnią się między innymi ceną. Pety można podzielić na te które mają już statusy (np. biały kotek dodaje wisdom chyba) i na te które trzeba szkolić.

Te które trzeba szkolić Air Bwak (6 hp) Bow Meow (6 hp) Earth Bwak (6 hp) Fire Bwak (6 hp) Nomoon (5 hp) Wabbit (4 hp) Water Bwak (6 hp)
Te mają statusy Black Bow Wow (No hp) Bow Wow (3 hp) Quaquack (3 hp) White Bow Meow (No hp)

Obok zwierzaka jest napisana liczba HP. Każdego zwierzaka trzeba inaczej karmić. Bow Meow od 5-18 godzin, Bwak od 11-36 godzin. Każdego trzeba też karmić czymś innym, w zależności od tego jaki efekt chcemy osiągnąć.
Statusy które możemy wyszkolić
Inteligence
Strenght
Wisdom
Vitality
Agillity
Fire, Water, Earth, Air, Neutral Resistance
Prospecting
Chance

Każdy z zwierzaków ma HP. Np. Bow Meow ma 6. Za każdym razem jak go nie nakarmimy w pore lub jak będziemy go karmić częściej niż 5 godzin, gdy giniemy w walce lub zostajemy wyłączeni - nasz zwierzak traci 1HP. Po straceniu wszystkich HP ginie... innymi słowami przepada. Można odnawiać HP kupując Eniripsa Powder, do kupienia 9,21. Kosztuje 1000 kamas.

Więcej info na http://dofus.wikicities.com/wiki/Pet

3.Co to jest Sword Skill, Hammer Skill, Wand Skill, Staff Skill, Dagger Skill, Bow Skill?

To czary które powiększają o xx% nasz Damage jeżeli korzystamy z danej broni. Max. jest to 60% a najmniej 20% (można rozwijać czar od 1 do 5 lvl). Ponadto gdy Cra korzysta z Bow Skill i używa łuku dostaje +40% Damage, bo to jego rasowa broń. Xelor i Osa dostają tą premie od Hamerów, Iop i Eca od mieczy, Eni od Wandów, Feca i Sadida od stafów, a Enu od łopat. Sacrier nie ma specjalizacji.

Skille i ich ceny
Sword Skill 700 000 - 1 000 000 kamas
Dagger Skill 350 000 - 700 000 kamas
Wand Skill 120 000 - 220 000 kamas
Staff Skill 450 000 - 700 000 kamas
Hammer Skill 250 000 - 400 000 kamas
Bow Skill 400 000 - 800 000 kamas
Shovel Skill (100 000 -150 000 kamas)
4. Jaka jest różnica między F2P a P2P?

Zasadnicza to ta że ci z F2P mogą grać tylko w Asturb a ci z P2P wszędzie gdzie zapragną. Tylko gracze P2P mogą łamać prospecting lock (możliwość dropa np. jakiegoś setowego itema).

5. Ile jest levelów czarów?

Tylko 6.

6. Mam 1 zawód, chce mieć drugi. Co mam zrobić?

Musisz mieć ten pierwszy zawód na 30lvl żeby móc brać kolejny zawód.

7. Co dodają staty?
Już tłumacze tekst z gry :]

Initiative - Im większy Initiative tym większa szansa że pierwszy będziesz zaczynał walkę. Przypuśćmy że walczy 8 osób a ty masz 500 ini a reszta poniżej 500, więc jako pierwszy będziesz miał swój ruch.
Kod:
Initiative=Level+Str+Cha+Wis+Agi*1,5+Int*1,5


Prospecting - Pod koniec walki Prospecting decyduje o tym jakich i ile dobrych
itemków leci do naszych kieszeni. Podstawowa wartość to 100 ale są ludzie którzy
mają po 200-300. Im większy Prospecting tym lepsze przedmioty lecą :] Wzór na szanse dropa:
Kod:
bazowa szansa*prospecting/10

Czyli przy bazowej szansie 0,5% (Gob i Adv Set) i 150 prospecting mamy 0,75%


Vitality - To poprostu ilość naszego życia. Każdy punkt przeznaczony na Vitality daje nam jeden punkt życia.

Wisdom - Każdy punkt wis daje 1% więcej doświadczenia. Co 4 punkty wis o 1% wzrasta nasza szansa uniknięcia zabrania Ap i Mp

Strenght - Element - Ziemia - Earth. Zwiększa ataki elementu ziemi (earth) oraz neutralne (neutral) oraz zwiększa ilość miejsca w kieszeni o 5pods za każdy punkt .
Inteligence - Element - Ogień (Fire). Zwiększa ataki elementu ognia (fire) oraz zwiększa pkt leczenia (ważne dla eniripsa).

Chance - Element - Woda (Water). Zwiększa ataki elementu wody (water). 10 punktów Chance zwiększa prospecting o 1. UWAGA!! Chance nie wpływa na dropy po walce!! Wpływa na nie tylko i wyłącznie Prospecting!! (ważne dla Enutrof).
Agillity - Element - Powietrze (Air). Zwiększa ataki elementu powietrza (air) oraz zwiększa możliwość wydostawania się z Tackle Zone (to czasami sie dzieje jak stoimy koło potworka i nie możemy odejść od niego). Zwiększa też prawdopodobieństwo wystąpienia Critical Hit ^^
Posłużyłem się poradnikiem Kruka, ale będę do upgradował i dodawał o swoje elementy.

Copyright 2006 by Sławek Bodnar